Όσκαρ αφιερώνεται στα προγνωστικά. Ποιοι έχουν τις περισσότερες πιθανότητες, ποιοι αποκλείονται, ποιοι μπορεί να κάνουν την έκπληξη; Oι υποψήφιοι μπαίνουν στο μικροσκόπιο από δημοσιογράφους, κριτικούς και μπουκμέικερς και όλοι οι παραπάνω καθορίζουν την απόδοσή τους. Τι γίνεται όμως με εκείνες τις περιπτώσεις που μια νίκη κρίνεται κάτι παραπάνω από πιθανή- σχεδόν σίγουρη; Ας ρίξουμε μια ματιά στους υποψηφίους που έχουν το αγαλματίδιο στο τσεπάκι κι ας δούμε τι είναι αυτό που μπορεί να μπει στο δρόμο τους.
Kαλύτερη Ταινία
Όταν ανακοινώνονταν οι υποψηφιότητες, το "Social Network" φαινόταν το αδιαφιλονίκητο φαβορί ανάμεσα στους υπόλοιπους εννέα αντιπάλους του. Με την αποθεωτική υποστήριξη των κριτικών στην Αμερική και μια σειρά βραβείων στο ράφι του - με κορυφαίο εκείνο της Χρυσής Σφαίρας Καλύτερης Ταινίας- το φιλμ του Ντέιβιντ Φίντσερ έμοιαζε αήττητο στον δρόμο για το Kodak Theatre. Μέχρι που έκανε την δυναμική του εμφάνιση ο "Λόγος του Βασιλιά", η ταινία που θα μπορούσε να συνοψιστεί και ως "ψωμί στο βούτυρο των ψηφοφόρων της Ακαδημίας". Μετά το βραβείο της Ένωσης Παραγωγών, η ταινία του Τομ Χούπερ μοιάζει να απειλεί πραγματικά το "Network", που ακόμη προηγείται στα προγνωστικά.
Καλύτερη Σκηνοθεσία
Παρομοίως και σε αυτή την κατηγορία, η πρωτοκαθεδρία του πολλάκις αδικημένου σκηνοθέτη Nτέιβιντ Φίντσερ, μοιάζει να ροκανίζεται με αγγλική προφορά και τραύλισμα από τον Τομ Χούπερ. Κι ενώ όλοι ενώνουμε τις φωνές μας για να πάρει επιτέλους ο Ντέιβιντ το Όσκαρ που του αξίζει, το Βραβείο της Ένωσης Σκηνοθετών -συνήθως προάγγελος του Οσκαρ Σκηνοθεσίας- απονεμήθηκε στον σκηνοθέτης της κλασικής επιτυχίας "Damned United" (2009).
Α’ Ανδρικός Ρόλος
Eντάξει, αυτό είναι το ένα Όσκαρ που κάποιος μπορεί να στοιχηματίσει το κεφάλι του. Ο Κόλιν Φερθ μπορεί να βγει στον δρόμο γυμνός, να απατήσει δημοσίως τη γυναίκα μου με ανήλικες μαθήτριες και πάλι να φύγει νικητής από την τελετή της Κυριακής. Ο ρόλος του είναι αυτό ακριβώς που αγαπάνε τα μέλη της Ακαδημίας και η περσινή του ερμηνεία στο "A Single Man", αν μη τι άλλο επιβεβαιώνει αυτό που ήδη πιστεύουν: πόσο καλός ηθοποιός είναι.
Β’ Ανδρικός Ρόλος
Ο Κρίστιαν Μπέιλ, στην πρώτη του διεκδίκηση για τον θείο Όσκαρ μοιάζει αρκετά άνετος και χαλαρός, αλλά έχει δύο αντίπαλους που μπορεί να κάνουν την διαφορά μέχρι την τελευταία στιγμή. Από τη μια ο Τζέφρι Ρας του "χρυσού" "Λόγου", θα έκανε πολύ ωραίο ζευγάρι με τον Κόλιν Φερθ στο photo call, με τα αγαλματάκια ανά χείρας. Από την άλλη, η ξαφνική υποψηφιότητα του Τζον Χοκς, για το "Winter’s Bone", μπορεί να κάνει την έκπληξη, δίνοντας στήριξη και δημοσιότητα σε μια ταινία που την χρειάζεται και δεν έχει πιθανότητες σε καμία από τις άλλες κατηγορίες που είναι υποψήφια (Καλύτερη Ταινία, Καλύτερη Ηθοποιός).
Α’ Γυναικείος Ρόλος
Η Ανέτ Μπένινγκ προμοτάρεται για αυτό το Όσκαρ ήδη από το περσινό Φεστιβάλ Sundance και δύσκολα θα χάσει το βραβείο που της έχει στερηθεί ήδη τρεις φορές. Σε κάθε άλλη περίπτωση, η Νάταλι Πόρτμαν θα πήγαινε σφαιράτη για τον ευχαριστήριο λόγο αλλά η συνήθεια της Ακαδημίας να "διορθώνει" τις αδικίες του παρελθόντος μοιάζει πολύ δυνατή για να ξεπεραστεί. Εκτός κι αν υπερισχύσει ο άλλος κανόνας, που θέλει τα Βραβεία της Ένωσης Ηθοποιών να "δείχνουν" και τους κατόχους των Όσκαρ. Σε αυτή την περίπτωση, go Nάταλι!
Β’ Γυναικείος Ρόλος
Η Μελίσα Λίο έβαλε τα χέρια της και έβγαλε τα μάτια της. Ενώ δεν μπορούσε να είναι πιο σίγουρη για την υποψηφιότητά της, πήγε και λάνσαρε προσωπική καμπάνια με τουαλέτες και γούνες, μπας και οι ψηφοφόροι την παρεξηγήσουν που είναι κακόγουστη βλαχάρα στο "Fighter". Εδώ που τα λέμε, κι αυτές οι φωτογραφίες δεν βοήθησαν πολύ περί του αντιθέτου. Τώρα όλοι λένε πως η κούρσα είναι ανοιχτή και μάλιστα πιο επικίνδυνη αντίπαλος μοιάζει η 14χρονη Χέιλι Στάινφελντ, του "Αληθινού Θράσους".
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου