Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της έγκυρης εταιρείας ερευνών αγοράς, ComScore, το Φεβρουάριο του 2011 στις Ηνωμένες Πολιτείες η Google είχε το 65,4% των αναζητήσεων, η Yahoo! Μηχανή αναζήτησης 16,1% ενώ η Bing της Microsoft 13,6%.
Τι γίνεται όμως στην Ελλάδα; Στη χώρα μας η Google φαίνεται ότι παίζει μπάλα μόνη της. Δεν έχω κάποια έγκυρα στατιστικά να παρουσιάσω αλλά από τα στατιστικά επισκεψιμότητας διάφορων ιστοσελίδων και γενικά από τα λεγόμενα των χρηστών το μερίδιο της στην Ελλάδα πρέπει να ξεπερνάει το 95%.
Γιατί όμως τόση μεγάλη διαφορά στην Ελλάδα με τις Ηνωμένες Πολιτείες; Είναι όντως τόσο καλύτερη η Google για τους Έλληνες από τις άλλες δύο μεγάλες μηχανές αναζήτησης. Η απάντηση είναι ΝΑΙ (με
κεφαλαία γράμματα). Παρακάτω θα παρουσιάσω πέντε περιπτώσεις που δείχνουν ότι η Google έχει ενδιαφερθεί περισσότερο από τις άλλες δύο και έχει επενδύσει για να παρουσιάσει στους Έλληνες καλύτερα αποτελέσματα.
1. Η Google ξέρει την χρήση του τονισμού της ελληνικής γλώσσας!
Για παράδειγμα ψάξτε στις τρεις μηχανές αναζήτησης για την λέξη «ηλεκτρολόγοι» με τόνο και μετά χωρίς τόνο. Όπως θα παρατηρήσετε μόνο η Google κάνει με bold την λέξη που ψάξαμε ανεξαρτήτους τόνου ενώ οι άλλες μηχανές αναζήτησης αντιλαμβάνονται ότι ψάξαμε για 2 διαφορετικά πράγματα και μας βγάζουν τελείως διαφορετικά αποτελέσματα στις δύο περιπτώσεις.
2. H Google ξέρει για το τελικό σίγμα (ς)!
Πολλοί είναι οι Έλληνες που ψάχνουν και με το τελικό σίγμα. Πως το αντιλαμβάνονται αυτό οι τρεις μηχανές αναζήτησης, π.χ. «ανακαινισεισ». H Yahoo! Θα επιστρέψει μόνο τα αποτελέματα που περιλαμβάνουν την λέξη ακριβώς έτσι, Η Bing είναι λίγο πιο έξυπνη και θα φέρει και τα αποτελέσματα για τη λέξη με κεφαλαία «ΑΝΑΚΑΙΝΙΣΕΙΣ», ενώ η Google θα σου φέρει εκτος από αυτές τις 2 περιπτώσεις και τις λέξεις με το τελικό σίγμα (ς).
3. Η Google ξέρει greeklish!
Επίσης οι Έλληνες ψάνουμε και με greeklish. Ας πάρουμε για παράδειγμα τη φράση «vradino forema». Η Bing και η Yahoo! θα σου φέρουν χαμηλής ποιότητας σελίδες που περιέχουν αυτές τις 2 λέξεις γραμμένα σε greeklish. Η Google θα καταλάβει ότι αναζητάς «βραδυνό φορέμα» και θα σου επιστρέψει τις ποιοτικές σελίδες. Όχι μόνο αυτό αλλά η Google γνωρίζει και καταλαβαίνει και τις ρίζες των ελληνικών λέξεων και θα σου επιστρέψει και το «βραδυνά φορέματα»
4. H Google κάνει πιο προσωποιημένες τις αναζητήσεις στους Έλληνες!
Αν έχουμε τον browser στην ελληνική γλώσσα και πατήσουμε στο URL bar google.com θα μας κάνει redirect στο google.gr όπου εδώ θα μας προτιμήσει σελίδες από την Ελλάδα περισσότερο γιατί είμαστε Έλληνες. Για παράδειγμα αν ψάξουμε «air tickets» στα 10 πρώτα αποτελέσματα της Google οι 8 είναι ελληνικές, στην Bing καμία ενώ στην Yahoo! μόνο 1.
5. Η Google βλέπει ελληνικό πρωτάθλημα Super League!
Στα αποτελέσματα αναζήτησης οι μηχανές αναζήτησης συνήθως παρουσιάζουν το page title της κάθε σελίδας. Η επίσημη ιστοσελίδα της ομάδας του Αστέρα Τρίπολης έχει βάλει σαν page title «Αρχική». Οπότε αν ψάξουμε στην Bing για τον αστέρα τρίπολης θα μας βγάλει σαν αποτέλεσμα το παραπάνω website με τίτλο «Αρχική», η Yahoo! κάπου άκουσε για τη συγκεκριμένη ομάδα αλλά επειδή δεν ξέρει καλά ελληνικά θα την βγάλει με greeklish «asteras tripolis» ενώ η Google επειδή παρακολουθεί ελληνικό πρωτάθλημα θα την βγάλει με τίτλο «Αστέρας Τρίπολης ΠΑΕ», μόνο η Google «αντέχει τόσο θέαμα» που λέει και η Nova στη διαφήμιση της.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου