Κυριακή 27 Μαρτίου 2011

Τα πιο εμπορικά άλμπουμ όλων των εποχών

Μήπως νομίζετε ότι ο Jay-Z η Lady Gaga είναι οι πιο εμπορικοι καλλιτέχνες όλων των εποχών; Ή μήπως η μνηστή του η Beyonce; Σίγουρα βγάζουν εκατομμύρια δολάρια αλλά θα χρειαστούν κάτι πιο δυνατό από ότι έχουν κάνει μέχρι τώρα για να βρεθούν στην κορυφή της λίστας με τα πιο εμπορικά άλμπουμ όλων των εποχών. Ιδού ποιους έχουν να νικήσουν:

The Beatles - Sgt Pepper's Lonely Hearts Club Band (1967)
32εκ. αντίτυπα



Το καλύτερο, ίσως, άλμπουμ των σκαθαριών κυκλοφόρησε το 1967 δημιουργώντας ρεκόρ πωλήσεων που θα χρειάζονταν περίπου επτά χρόνια για να σπάσουν. Είναι το πρώτο concept άλμπουμ στην ιστορία της μουσικής με θέματα όπως η παιδική ηλικία, οι εφηβικές μπάντες και αθάνατες επιτυχίες όπως το “With a Little Help from My Friends” και το “Lucy in the Sky with Diamonds”.

Backstreet Boys - Millennium (1999)
35 εκ. αντίτυπα
Αν και δεν θεωρείται μνημείο της μουσικής ιστορίας, είναι ένα από τα πιο επιτυχημένα launches και υπόθεση εργασίας για το μουσικό μάρκετινγκ. Κυκλοφορώντας συγχρόνως σε όλον τον κόσμο, το 1999, κατέχει τα πρωτεία του άλμπουμ με τα περισσότερα αντίτυπα μέσα στην πρώτη εβδομάδα κυκλοφορίας.

Shania Twain - Come on Over (2001)
36 εκ. αντίτυπα
Δύο χρόνια πριν την κυκλοφορία του Millennium, η καναδή τραγουδιστρια Shania Twain κυκλοφόρησε το Come on Over που εκτός από τη θέση στην πρώτη δεκάδα των πιο εμπορικών άλμπουμ όλων των εποχών κατέχει την πρώτη θέση στη λίστα των πιο εμπορικών κάντρι άλμπουμ. Το πιο επιτυχημένο σίνγκλ είναι το “You’re Still the One”.

Meat Loaf - Bat Out of Hell (1977)
37 εκ. αντίτυπα 1977
Πρώτο μέρος της ομώνυμης τριλογίας το Bat Out of Hell χρειάστηκε τέσσερα χρόνια για να κυκλοφορήσει αλλά όταν αυτό τελικά έγινε έσπασε το ρεκόρ των πωλήσεων του Sgt Pepper's Lonely Hearts Club Band των Beatles.

Pink Floyd - The Dark Side of the Moon (1973)
40 εκ. αντίτυπα



Μπορεί οι Rolling Stones να ήταν η αιχμή του δόρατος στο British Invasion αλλά ούτε με κιάλια δεν κατάφεραν να δουν την επιτυχία του The Dark Side of the Moon στο αμερικάνικο Billboard. Πέρα από τις αστρονομικές για την εποχή αλλά και για σήμερα πωλήσεις, το ιστορικό άλμπουμ των Pink Floyd διατηρήθηκε στις πρώτες 200 θέσεις για πάνω από τρία χρόνια. 174 εβδομάδες για την ακρίβεια.

Bee Gees / Various artists - Saturday Night Fever (1977)
40 εκ. αντίτυπα



Σε μια ντίσκο σκηνή που έπνεε τα λοίσθια, η Bee Gees και οι κινηματογραφικοί ταινία Saturday Night Fever ήρθαν να της δώσουν μερικά χρόνια ζωής ακόμα. Το σάουντρακ της ταινίας έκανε πωλήσεις 40 εκ. αντιτύπων κυρίως βοηθούμενο από την επιτυχία της ταινίας. Όχι και άσχημα για τραγούδια που γράφτηκαν όλα μέσα σε ένα σαβατοκύριακο.

Eagles Their Greatest Hits (1971–1975) (1976)
41 εκ. αντίτυπα

Ακόμα και χωρίς τραγούδια από το ακυκλοφόρητο τότε “Hotel California”, το Greatest Hits (1971–1975) των θρυλικών Eagles κατάφερε να κάνει 41 εκ. πωλήσεις το 1976.

Whitney Houston / Various artists - The Bodyguard (1992)
42 εκ. αντίτυπα



Με τραγούδια όπως Ι Will Always Love You, I Have Nothing, I'm Every Woman, Run To You κ.α. αναλόγου ποιότητας και βάθους, το σάουντρακ του Σωματοφύλακα θα έπρεπε να πιάσει πάτο. Ακολουθώντας την αρχή «το ένα χέρι νίβει το άλλο», η επιτυχία της ταινίας εκτόξευσε τις πωλήσεις του άλμπουμ και αντιστρόφως. Παράλληλα καθιέρωσε την RnB/Soul στην κορυφή των αμερικανικών προτιμήσεων και δημιούργησε το είδος τραγουδίστρια-ηθοποιός.

AC/DC - Back in Black (1980)
42 εκ. αντίτυπα

Αθλητές, πρόβατα και… τους AC/DC, ήταν ένα από τα κλισέ για την Αυστραλία τη δεκαετία του 1980. Όχι τυχαία αφού ελάχιστα πριν τη λαίλαπα του ποπ, το συγκρότημα με τα σχολικά σακάκια, τις γραβάτες και το σορτσάκια είναι που κράτησε το ροκ ψηλά στις πωλήσεις όχι μόνο στην Αυστραλία αλλά σε ολόκληρο τον κόσμο. Το Back in Black ήταν το πρώτο άλμπουμ των AC/DC μετά το θάνατο του τραγουδιστή τους Μπον Σκοτ και ήταν «μαύρο» σε ένδειξη πένθους.

Michael Jackson - Thriller (1982)
108 εκ. αντίτυπα



Ερχόμενος με φόρα από τη δεκαετία του 70 που ήταν το παιδί θαύμα των Jackson 5, το δεύτερο μόλις σόλο άλμπουμ του Michael Jackson κατάφερε να σπάσει το φράγμα των 100 εκ. αντιτύπων. Γιατί; Εκτός από το ταλέντο του Μάικλ Τζάκσον και τον ντόρο που δημιουργούσε η εκκεντρικότητα του, ήταν ο πρώτος που αξιοποίησε στο έπακρο τα μουσικά βίντεο και το ανερχόμενο τότε MTV.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More