Από τη μία αγορές από την άλλη τζόγος. Αυτό είναι το προφίλ ολοένα και περισσότερων Ελλήνων, οι οποίοι σπεύδουν να κάνουν τις αγορές τους από το διαδίκτυο ή να παίζουν τυχερά παιχνίδια μέσω του υπολογιστή τους. Δείτε τα στοιχεία
Ότι τραβάει η ψυχή μας θα το βρούμε. Από χάμπουργκερ μέχρι κοσμήματα κι από ηλεκτρονικά παιχνίδια μέχρι λογισμικό.
Όχι δεν άνοιξε καινούργιο πολυκατάστημα, αυτά
είναι τα αγαθά που αγοράζουν μέσω διαδικτύου οι Έλληνες καταναλωτές, ενώ ένα διαρκώς αυξανόμενο ποσοστό ανθρώπων αναζητά την τύχη του σε ηλεκτρονικές ρουλέτες και τράπουλες, στα διαδικτυακά καζίνο.
Η αξία των διαδικτυακών αγορών B2C (σ.σ. Επιχείρηση προς Καταναλωτή) εκτιμάται ότι θα φτάσει φέτος στο 1,8-2 δισ. ευρώ στην Ελλάδα, έναντι εκτίμησης για 1,3 δισ. πέρυσι (μέση ετήσια κατά κεφαλήν δαπάνη 1.500 ευρώ) και 0,8 δισ. το 2009.
Το 2011, πάνω από ένας στους δέκα Έλληνες (περίπου 1,2 εκατ. άτομα), εκτιμάται ότι θα κάνουν κάποια αγορά on-line.
Όλα τα παραπάνω προκύπτουν από σημερινή εισήγηση, στη Θεσσαλονίκη, του καθηγητή του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και διευθυντή του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (Eltrun), Γεώργιου Δουκίδη, μετά την ετήσια έρευνα του Eltrun.
Μιλώντας σε εκδήλωση του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος, ο Γ. Δουκίδης επισήμανε ακόμη ότι, με βάση τα στοιχεία της έρευνας, το 31% των ερωτηθέντων τζογάρει "τακτικά" (12%) ή "κάποιες φορές" (19%) μέσω Διαδικτύου, ρίχνοντας στην "τσόχα" περίπου 300 εκατ. ευρώ ετησίως.
Το 84% "κατεβάζει" μουσική και ταινίες, το 94% κάνει on-line ψώνια και το 75% κρατήσεις σε ξενοδοχεία, το 76% σερφάρει στα κοινωνικά δίκτυα τύπου "facebook", το 95% ξεφυλλίζει ηλεκτρονική ειδησεογραφία και το 90% παρακολουθεί ταινίες/τηλεόραση.
Όσον αφορά στις αγορές, οι Έλληνες επιλέγουν να αγοράζουν κυρίως λογισμικό και hardware (το 90% των ερωτηθέντων, εκ των οποίων 63% τακτικά), αλλά και ηλεκτρονικά (87%), εισιτήρια ταξιδιών (78%), οικιακά είδη (62%), ρούχα/παπούτσια (47%), κοσμήματα (25%), καλλυντικά (24%), προϊόντα σούπερ μάρκετ (11%) και είδη γρήγορου φαγητού (6%).
Επίσης, το 44% των ερωτηθέντων αναζητά "τακτικά" ή "κάποιες φορές" ευκαιρίες αγοράς σε ηλεκτρονικές δημοπρασίες, το 66% διεκπεραιώνει συναλλαγές ηλεκτρονικής τραπεζικής και το 70% μπαίνει στις γνωστές ιστοσελίδες ημερήσιων προσφορών προϊόντων/υπηρεσιών.
Για τις συναλλαγές τους, οι χρήστες χρησιμοποιούν κυρίως, επιτραπέζιους υπολογιστές (78,8%), αλλά και φορητούς (63,2%) και "έξυπνα" κινητά τηλέφωνα (26,5%).
Ακόμη, το 66% δηλώνει ότι δεν επηρεάζεται από διαφημίσεις στα κοινωνικά δίκτυα, ενώ το 51% λέει ότι είναι επιφυλακτικό απέναντι σε σχόλια για προϊόντα που γράφονται σε ιστολόγια (blog) ή φόρουμ συζήτησης.
Τράπεζες και παπούτσια μέσω διαδικτύου
Η ιστοσελίδα μιας τράπεζας και το σύστημα ηλεκτρονικής τραπεζικής (e-banking) της φαίνεται ότι αποτελούν πλέον σημαντικό κριτήριο για τους Έλληνες, όταν πρόκειται να διαλέξουν με ποιο χρηματοπιστωτικό ίδρυμα θα συνεργαστούν, καθώς το site ηλεκτρονικής τραπεζικής, είναι για κάποιους ο λόγος ώστε να επιλέξει συγκεκριμένη τράπεζα, δηλώνει το 51% των συμμετεχόντων στην έρευνα, ενώ το 50% σημειώνει ότι "η ποιότητα ενός e-banking site βοηθάει να αντιληφθείς αν μια τράπεζα είναι αξιόπιστη".
Τα είδη μόδας και σπιτιού αποτελούν αντίστοιχα τα δεύτερα και τρίτα πιο δημοφιλή προϊόντα, για πώληση μέσω Ιντερνετ στην ΕΕ των 27 κρατών-μελών.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου