Κυριακή, 10 Απριλίου 2011

Φωτογραφίες από εμπόλεμες ζώνες

Το έργο διάσημων φωτογράφων γίνεται το μητρώο του ανθρώπινου πόνου στις περιοχές που μαστίζονται από τον πόλεμο.Δειτε τις εκπληκτικες και συναμα τραγικες φωτογραφιες
 





Η επόμενη μέρα
Στέφανι Σινκλαίρ - VII 

 

«Περιπλανιόμουν στο χώρο μετά το σημείο ελέγχου χωρίς κανείς να με ρωτήσει τι γυρεύω. Οι Ιρακινοί που μπαινόβγαιναν στο κτίριο έκαναν χιούμορ. Είπα στη φίλη μου ότι τα πράγματα είναι χαλαρά. Μου απάντησε ότι ο ειδικός αντιπρόσωπος ήταν περήφανος που οι Ιρακινοί μπορούσαν να προσεγγίσουν το κτίριο των Ηνωμένων Εθνών σε αντίθεση με την πράσινη ζώνη που οι μπάρες βρίσκονταν μισό μίλι από τα κεντρικά γραφεία…» θυμάται ο συγγραφέας Ρόρι Στιούαρτ για τη μέρα της επίθεσης στο Ξενοδοχείο Κανάλ της Βαγδάτης. Μερικές ώρες μετά, το απόγευμα της 19ης Αυγούστου 2003 το κτίριο που στέγαζε τα Ηνωμένα Έθνη είχε μετατραπεί σε ένα σωρό από ερείπια. 

Η ζωή συνεχίζεται
Μόουζες Σάμαν - Panos Pictures 

 

Ανάμεσα στο χάος και τα διαλυμένα Humvee του αμερικάνικου στρατού η ζωή συνεχίζεται. Ένας καλοντυμένος κύριος πάει στη δουλειά του διασχίζονται τη φτωχή και βίαια γειτονιά της Αλ Ουαζιρίγια. Σα να μη συμβαίνει, σχεδόν, τίποτα. 

Ζωή μετά θάνατον
Σβεν Τόρφιν - Panos Pictures 

Στο ζεστό και υγρό κλίμα του Σουδάν, τα πτώματα αποσυντίθενται με ασύλληπτους ρυθμούς. Η θυσία των ανθρώπων λιπαίνει το έδαφος και δημιουργεί τις συνθήκες για νέα ζωή. Και, σε ένα χωράφι κοντά στο Μπεντιού του Σουδάν τα κρανία δεν αφήνουν κανέναν να ξεχάσει τη φρίκη του εικοσαετή εμφύλιου πόλεμου. 

  

Ματωμένος χρυσός
Μάρκους Μπλίσντεϊλ - VII 

Η Μαπένζι Μπολόμα, ένα δεκάμηνο μόλις βρέφος κηδεύεται στο Νγκέτι του Κονγό. H οικογένεια της θρηνεί την απώλεια της ελπίδας. Δεν είναι η μόνη. Ο πόλεμος των τοπικών οπλαρχηγών για την εξασφάλιση των μεταλλείων χρυσού ξερίζωσε εκατοντάδες οικογένειες που βρήκαν καταφύγιο στο Νγκέτι. Η έλλειψη ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης και δημόσιας υγιεινής ολοκλήρωσαν το μακάβριο έργο των Καλάσνικοφ αναδεικνύοντας τη διάρροια στο χειρότερο δήμιο όλων. 

Ανάμεσα στα ερείπια
Χέρεν Ερλεμαν - Panos Pictures 

Οι πρώτοι τραυματίες μεταφέρονται σε φορεία. Ουρλιάζοντας, κάποιοι κάτοικοι προσπαθούν να βγάλουν συγγενείς και αγαπημένους από τα ερείπια. Παρά τις σειρήνες που προειδοποιούν για νέα αεροπορική επίθεση, ένας έφηβος ατενίζει στωικά τα ερείπια στην Τύρο του Λιβάνου. «Δε μιλήσαμε ποτέ» θυμάται ο φωτογράφος. «Δεν κατάλαβα ποτέ γιατί κρατούσε τα βιβλία.» 

Προς πώληση
Τόμας Ντβόρζακ - Magnum 

Ένας Ιρακινός στρατιώτης της Εθνικής Φρουράς περιπολεί στο χωριό Αφγκάνι, κοντά στα σύνορα με τη Συρία. Έχει προηγηθεί μια δίωρη ανταλλαγή πυρών με αντάρτες και φόντο τις εκλογές για την ανάδειξη νέας κυβέρνησης. Η επιγραφή πάνω από τη σιλουέτα του στρατιώτη γράφει «προς πώληση». 

Το μητρώο του θανάτου
Πολ Λόου - Panos Pictures 

Ένα αμάξι διάτρητο από σφαίρες. Ένα ανθρώπινο σώμα που το σέρνουν. Το αίμα ποτίζει το κατάλευκο χιόνι. Ίχνη από πατημασιές που δείχνουν τον επικείμενο πανικό. Κάθε ανθρώπινη ενέργεια αποτυπώνεται στο έδαφος της πολυτάραχης Τσετσενίας. 

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More