Τρίτη, 12 Απριλίου 2011

Σημεία των καιρών: Η οικονομική ύφεση φέρνει αλλαγές στον τρόπο ζωής

Νέες προσευχές… Βραδινά γεύματα τέλος… DIY μπύρα… και σημαντικές εκπτώσεις στις τιμές των βιβλίων με επενδυτικές συμβουλές… Η οικονομική κρίση είναι εδώ και έχει αρχίσει να αλλάζει τον τρόπο ζωής σε παγκόσμιο επίπεδο.


Δεν χρειάζεται απόδειξη ότι υπάρχει οικονομική ύφεση. Το βλέπει κανείς καθημερινά στον τύπο και στο πορτοφόλι του. Ότι, όμως, η οικονομική ύφεση έχει αρχίσει να φέρνει αλλαγές στον τρόπο ζωής και στην κουλτούρα των ανθρώπων σε παγκόσμιο επίπεδο καταγράφεται μέσα από μικρές αλλά χαρακτηριστικές αλλαγές στο τρόπο ζωής των ανθρώπων.


Η Εκκλησία της Αγγλίας δημοσίευσε δύο νέες προσευχές: «Άκουσε τους λυγμούς μου, βοήθησε με να σκεφτώ καθαρά και να ηρεμήσει η ψυχή μου» για όσους έχασαν τις δουλειές τους. Για όσους παραμένουν στη θέση τους η προσευχή έχει ως εξής: «Στο μέσο αυτής της αβεβαιότητας βοήθησε με να συνεχίσω, να εργαστώ όσο καλύτερα μπορώ, μέρα με τη μέρα!»

Τα βραδινά γεύματα είναι παρελθόν για το γνωστό εστιατόριο της Νέας Υόρκης Rainbow Room που αποφάσισε να μειώσει το προσωπικό του κατά 30-40 άτομα. Οι πελάτες μπορούν ακόμα να πάρουν ένα κοκτέιλ στον 65 όροφο που βρίσκεται το μπαρ με θέα το Άγαλμα της Ελευθερίας. Η ιδέα είναι ότι το λειτουργικό κόστος του εστιατορίου είναι μεγαλύτερο οπότε θα χαθούν λιγότερα χρήματα αν συνεχίσει να λειτουργεί τα βραδινά σε σχέση με το μπαρ.

Οι Αυστραλοί δυσκολεύονται να βρουν χρήματα για να πάνε στη παμπ για την καθιερωμένη τους μπύρα. Έτσι οι πωλήσεις οικιακού εξοπλισμού για παραγωγή μπύρας έχουν εκτοξευθεί. Η εταιρεία Coopers που ειδικεύεται στον τομέα δηλώνει αύξηση πωλήσεων κατά 8%. Οι υπεύθυνοι του Brew Shop στο Σύδνεϋ αναφέρουν ότι η ζήτηση υπερβαίνει την προσφορά και αυτό είναι ορατό σε όλα τα καταστήματα της πόλης.

Οι New York Times αποφάσισαν να δώσουν διαφημιστικό χώρο στο εξώφυλλο τους κάτι που έρχεται σε αντίθεση με την παράδοση δεκαετιών. Η πρώτη διαφήμιση που έκανε την εμφάνιση της είναι της CBS.

Οι εφημερίδες στις ΗΠΑ αντιμετωπίζουν σημαντικό πρόβλημα που οδηγεί σε απολύσεις προσωπικού.
Στη Βρετανία οι γυναικείοι οδηγοί αγορών τονίζουν τη σημασία των οικονομικών επιλογών και του προσεκτικού δανεισμού: «Κάντε μια έρευνα αγοράς και δείτε ποιες προσφέρουν τις καλύτερες ευκαιρίες. Μη δανείζεστε, σε τέτοιους καιρούς είναι εύκολο να χάσετε φίλους. Μη βασίζεστε στην Τράπεζα του Μπαμπά. ¨Όλοι κάνουν οικονομία.»

Τα βιβλιοπωλεία στο Μέριλαντ των ΗΠΑ βρίσκονται και αυτά σε κρίση αλλά κάποιοι τίτλοι προσφέρονται με 40% έκπτωση: «Οι δέκα εντολές της εμπορικής αποτυχίας», «Πώς να πουλήσετε οτιδήποτε στον οποιοδήποτε» και «Οδηγός επενδύσεων για ηλιθίους» .

Η γραμμή άμεσης ανάγκης 211 που δίνει συμβουλές σε όσους έχουν ανάγκη τροφής, στέγασης, ιατρικής φροντίδας και οικονομικής βοήθειας δέχεται περίπου 50 χιλιάδες κλήσεις το μήνα. Την ίδια περίοδο πέρυσι δεχόταν 30 χιλιάδες κάτι που μεταφράζεται σε αύξηση κοντά στο 100% σε ένα χρόνο.

Δύο μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ προσφέρουν δωρεάν φάρμακα για να προσελκύσουν καταναλωτές. Η Giant Food και η Stop & Shop δήλωσαν ότι θα παρέχουν 36 αντιβιοτικά με συνταγή γιατρού μέχρι τις 21 Μαρτίου σε όλα τους τα φαρμακεία.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More