Δευτέρα 4 Απριλίου 2011

"Στερεψαν" οι ιδεες για φρεσκα games

Απ' τη μία τα sequels που τραβάνε τις πωλήσεις κι απ' την άλλη οι φρέσκες ιδέες.

Σίγουρα θα το έχετε ήδη αντιληφθεί, ότι τα τελευταία χρόνια παίζουμε περισσότερο sequels. Δεν εννοώ φυσικά τα Fifa, Pro και Football Manager που είναι ξεχωριστές περιπτώσεις. Αναφέρομαι στα υπόλοιπα είδη, που έχουν όλα τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν ένα game και στα οποία συμπεριλαμβάνεται μέσα το σενάριο, η ατμόσφαιρα κ.ο.κ.


Τα περισσότερα καλά games είναι τα sequels
Οι εταιρείες κρίνουν ένα παιχνίδι ως επιτυχημένο πρώτα απ' όλα από τις πωλήσεις του. Ποιος ο λόγος άλλωστε να ξοδεύονται χρόνια development, εργατοώρες και χρήμα, όταν το τελικό προϊόν δεν ικανοποιει. Δείτε λοιπόν βάση πωλήσεων τους σημαντικότερων τίτλους που κυκλοφόρησαν από τον Σεπτέμβριο μέχρι σήμερα.

Sequels
Assassin's Creed: Brotherhood
Call of Duty: Black Ops
Castlevania: Lords of Shadow
Crysis 2
Dead Rising 2
Dead Space 2
Donkey Kong Country: Returns
Dragon Age II
Fable III
Fallout: New Vegas
Fight Night Champion
God of War: Ghost of Sparta
Gran Turismo 5
Guitar Hero: Warriors of Rock
Killzone 3
LittleBigplanet 2
Mass Effect 2 (PS3)
Medal of Honor
Metroid: Other M
Need for Speed: Hot Pursuit
Sid Meier's Civilization V
Super Street Fighter IV: 3D Edition
The Sims 3
Total War: Shogun 2
World of Warcraft: Cataclysm
WWE SmackDown vs. Raw 2011

Original τίτλοι
Angry Birds (Xbox 360)
Bulletstorm
Create
Darksiders
EA Sports MMA
F1 2010
Rift
Vanquish

Όπως θα δείτε από την παραπάνω λίστα, τα sequels είναι σχεδόν τριπλάσια από τα original games. Φυσικά, όταν το gaming έχει 30 χρόνια στην πλάτη και διανύει την τέταρτη (ουσιαστική) δεκαετία του, τότε οι ιδέες είναι λογικό να έχουν στερέψει. Εκτός αυτού, οι gamers έχουν γίνει πολύ πιο απαιτητικοί και δικαιολογημένα καθώς τα games είναι πλέον πολύ ακριβά.

Η λύση βέβαια βρίσκεται κάπου στη μέση. Απ' τη μία οι εταιρείες θα πρέπει να μας προσφέρουν περισσότερα νέα brands στη βιομηχανία των games κι απ' την άλλη θα πρέπει να "αραιώσουν" κάπως τις κυκλοφορίες των sequels, ώστε να τα αναβαθμίζουν ακόμη περισσότερο. Εδώ αξίζει να τονίσουμε ότι οι βαθμολογίες των games έχουν πέσει αισθητά. Πλέον βλέπουμε λιγότερα "9-10" κι αυτό είναι απόλυτα λογικό. Αν ένα sequel δεν έχει να προσφέρει το κάτι παραπάνω απ' τον πρόγονό του τότε ως εκ τούτου δεν θα αξιολογηθεί με τον βαθμό που θα έπρεπε. Πρέπει λοιπόν οι developers να ρισκάρουν. Να δούμε νέα ονόματα να εμφανίζονται. Να νιώσουμε όπως όταν πιάσαμε στα χέρια μας το πρώτο Uncharted ή το πρώτο Gears of War.

Γιατί οι εταιρείες στηρίζονται στα sequels
Ιδού ένα σημαντικό ερώτημα. Κατ' εκτίμηση, οι λόγοι είναι οι εξής:
1)Αν ένα brand είναι γνωστό και διαδεδομένο τότε είναι πιο σίγουρο ότι θα πουλήσει.
2)Όσο η community ενός παιχνιδιού μεγαλώνει, τόσο περισσότερο σίγουρες είναι οι πωλήσεις σε κάθε έκδοση (π.χ. Call of Duty, Mass Effect κτλ).
3)Οι developers ξέρουν τα bugs, τις ελλείψεις και τι πρέπει να προσθέσουν, άρα οι επόμενες εκδόσεις θα είναι καλύτερες. Σε αντίθεση με ένα ολοκαίνουργιο game που θα αντιμετώπιζε τα αρχικά του προβλήματα.
4)Είναι φθηνότερο το να αναπτύξεις ένα sequel (καθώς υπάρχει ήδη η engine) απ' το να δημιουργήσεις μία νέα σειρά.

Ειδικά για την πρώτη αιτία της λίστας, δεν είναι τυχαίο ότι πολλές εταιρείες αναβιώνουν παλιότερους τίτλους. Θέλει π.χ. η Electronic Arts να φτιάξει ένα ακόμη FPS; Επαναφέρει το brand του Medal of Honor που είναι ήδη γνωστό. Δεν βλέπει ότι μπορεί να "χτυπήσει" το NBA 2K; Αναβιώνει το NBA Jam. Αντίστοιχα, η Warner βλέπει "ψωμί" στα Fighting games και φέρνει ξανά στο προσκήνιο το Mortal Kombat αυτό το μήνα. Όλες αυτές οι κινήσεις είναι αποδεδειγμένο ότι πουλάνε. Το μεγαλύτερο ποσοστό του κοινού των παραπάνω games θα τιμήσει και τις νέες τους εκδόσεις. Αν για παράδειγμα βαφτίζαμε το "Vanquish" σε "Mass Effect 3" (άσχετα με το αν δεν έχει την ποιότητα του τελευταίου), να είστε σίγουροι ότι θα βλέπατε ακόμη περισσότερες πωλήσεις.

Φρέσκες ιδέες - Νέα games
Με αφορμή λοιπόν το παρόν άρθρο και στο πνεύμα της ημέρας, παρακάτω σας έχουμε μία λίστα προτάσεων με νέα games που θα μπορούσαν να δημιουργηθούν και τα οποία θα ήταν επίκαιρα, με βάση πάντα τα γεγονότα της εποχής μας. Οποιαδήποτε ομοιότητα με πρόσωπα και καταστάσεις είναι...εντελώς συμπτωματική.

Democracy
Με αφορμή τις επαναστάσεις που έχουν ξεσπάσει στις Αραβικές χώρες απ' τον Δεκέμβριο, όπου οι πολίτες ζητούν δημοκρατία ενάντια στους δικτάτορές τους, ένα real-time strategy εδώ θα ήταν ότι πρέπει. Στη λογική του Command & Conquer, το ιδανικό σενάριο θα ήταν να αναλαμβάνετε τον στρατό των επαναστατών και να δημιουργείτε την δική σας βάση εξαπολύοντας επίθεση στη Λιβύη, κόντρα στον Καντάφι.

Το παιχνίδι θα περιλαμβάνει cutscenes (ανάλογης ποιότητας με αυτά του C&C και του Red Alert), χτίσιμο βάσης με MCV, κατάληψη κτιρίων από engineers, συμμαχικά airstrikes ενάντια του Καντάφι με cooldown ορισμένων λεπτών κ.ο.κ. Φυσικά θα σας δίνεται η δυνατότητα να αναλάβετε όχι μόνο τους επαναστάτες αλλά και τις δυνάμεις του Καντάφι. Ο ηθοποιός που θα τον αναπαραστήσει θα πρέπει να είναι κλώνος του όσο δεν παίρνει και να έχει το ανάλογο δικτατορικό "mood".

Nuclear War
Μετά το βίντεο που βγήκε προς τα έξω για το Ιαπωνικό Τσουνάμι, το HAARP και την εμπλοκή των Αμερικανών σε αυτό, θα μπορούσε κάλλιστα να κυκλοφορήσει ένα First-Person Shooter, στο οποίο θα αναλαμβάνατε τον ρόλο ενός Ιάπωνα λοχαγού, σε μια προσπάθεια να ξεσκεπάσετε την συνωμοσία. Βέβαια, στο δρόμο σας θα είχατε να αντιμετωπίσετε διεφθαρμένους πολιτικούς που κουκουλώνουν την κατάσταση, Αμερικανούς σαμποτέρ και φυσικά την ίδια την ραδιενέργεια.

The Fall
Επειδή η οικονομική κρίση στις μέρες μας έχει ως στόχο τους πολιτικούς, να μια καλή ιδέα για ένα Adventure με λίγα στοιχεία Action. Ένας πολύ γνωστός πρωθυπουργός, αυτοκτονεί υπό την πίεση των πολιτών σχετικά με τα μέτρα λιτότητας και την οικονομική κατάσταση που επικρατεί στη χώρα. Εσείς, ως γυναίκα του πολιτικού (νεαρής ηλικίας και άριστων αναλογιών κατά προτίμηση) κι ενώ είστε έγκυος στο πρώτο σας παιδί, δεν έχετε πειστεί για τους λόγους της αυτοκτονίας. Αποφασίζετε λοιπόν να πάρετε την κατάσταση στα χέρια σας και να ψάξετε την υπόθεση όσο δεν παίρνει.

Στο σενάριο περιπλέκονται διάλογοι με φίλους και εχθρούς του νεκρού συζύγου σας, πολιτικούς και λοιπούς συναδέλφους, γραμματείς, βιζιτούδες τις οποίες έπαιρνε χωρίς να το γνωρίζετε κ.ο.κ. Θα υπάρχει ακόμα και συνεργασία με ντετέκτιβ, ο οποίος φαινομενικά θα σας βοηθάει αλλά κατά βάθος θα καλύπτει τα πραγματικά κίνητρα της αυτοκτονίας (Spoiler Warning...oops, too late). Στο φινάλε τα φτιάχνετε με τον αδερφό του συγχωρεμένου που ήταν κρυφοκαψούρης μαζί σας, ενώ το παιδί έρχεται στον κόσμο γνωρίζοντας την πραγματική ιστορία.

Νέες ιδέες...υπάρχουν
Ως παράφραση του σλόγκαν "Λεφτά υπάρχουν", το μόνο που έχουμε να ευχηθούμε είναι να δούμε στο μέλλον περισσότερες φρέσκες ιδέες και ουσιαστικά sequels, όταν και όποτε πρέπει. Στην περίοδο οικονομικής κρίσης που διανύουμε όμως, το πιθανότερο είναι τα sequels να συνεχίσουν να αυξάνονται δραματικά, έως ότου "ξεζουμιστούν" απόλυτα. Κι αυτό γιατί οι εταιρείες επενδύουν σε σίγουρο χρήμα και σε λιγότερο ρίσκο.

Φυσικά δεν περιμένουμε η κατάσταση να αλλάξει από την μία μέρα στην άλλη, ούτε θα βρεθούμε ποτέ στις χρυσές δεκαετίες του '80 και του '90 όπου οι νέοι τίτλοι πραγματικά εντυπωσίαζαν για την ευρηματικότητά τους. Μπορούμε όμως ως gamers, να δίνουμε περισσότερες ιδέες στους developers. Να τους παροτρύνουμε μέσω των forums και των e-mails επικοινωνίας που έχουν, να δοκιμάσουν κάτι το καινούργιο. Ευρηματικές δημιουργίες που θα έχουν κάτι το ουσιαστικό να προσφέρουν. Αν μάλιστα αυτές οι δημιουργίες είναι one-off, δηλαδή επιπέδου Heavy Rain, τότε ακόμη καλύτερα.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More