Δευτέρα, 16 Μαΐου 2011

Ακόμη πιο "πονηρές" οι διαφημίσεις του Gmail

Από την έναρξη της λειτουργίας, πριν 7 χρόνια, το Gmail θέλησε να διαφοροποιηθεί από τα αντίστοιχα Yahoo Mail και Hotmail και δεν επιθυμούσε να αποσπά την προσοχή των χρηστών της, βομβαρδίζοντάς τους με πολλές διαφημίσεις, τις οποίες το πιθανότερο θα ήταν να αγνοoύσαν.



Για αυτό το λόγο, εξ αρχής η Google δημιούργησε
ένα λογισμικό το οποίο αναλύει το κείμενο κάθε e-mail κι ενσωματώνει το καταλληλότερο -βάσει του περιεχομένου του- διαφημιστικό μήνυμα, ώστε να είναι πιθανότερο να κεντρίσει το ενδιαφέρον του χρήστη. Ωστόσο, υπήρχαν περιπτώσεις που απλή παρερμηνεία λέξεων σε ένα email είχε ως αποτέλεσμα να εμφανίζονται στο χρήστη "άσχετες" διαφημίσεις.

Σε συνδυασμό με το γεγονός ότι η Google έχει έσοδα από τις διαφημίσεις, μόνο εφόσον ο χρήστης κάνει κλικ πάνω σε αυτές, ο κολοσσός ανακοίνωσε πρόσφατα τον ερχομό των "better ads", οι οποίες αρχικά θα δοκιμαστούν πειραματικά σε περιορισμένο βαθμό. Έτσι, τώρα πια θα αναλύεται όχι μόνο το περιεχόμενο, αλλά και το πλαίσιο ενός email.

Παράλληλα, θα μελετούνται λέξεις-κλειδιά που κάνουν ένα χρήστη να προτιμά να ανοίγει κάποια email, ενώ τον αποθαρρύνουν από το να διαβάσει άλλα, ώστε να επιλέγονται οι σωστές διαφημίσεις. Η καινοτομία είναι ότι αυτές τώρα θα περιλαμβάνουν κι εικόνες -έως τώρα είχαν αυστηρά μόνο κείμενο-, εφόσον βέβαια το εν λόγω email περιέχει εικόνες.

Γενικότερα, παρά τις αλλαγές, η στρατηγική της Google δε θα αλλάξει, μιας και θα εξακολουθεί να δείχνει όσο το δυνατό λιγότερες διαφημίσεις. Το πιο σημαντικό, όμως, που τονίστηκε από μεριάς της ήταν ότι το σύστημα που χρησιμοποιείται για την ανάλυση των email είναι αυτόματο, ξεκαθαρίζοντας στους χρήστες της ότι προστατεύεται η ιδιωτικότητά τους, καθώς κανένας άνθρωπος δε διαβάζει τα email τους. Η ανακοίνωση έχει ιδιαίτερη σημασία, μιας κι ο κολοσσός δέχεται συνεχώς επιθέσεις από τους ανταγωνιστές του, όσον αφορά αυτό το θέμα.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More