Από το Appetite for Destruction των Guns 'n' Roses στο Yesterday and Today των Beatles τα εξώφυλλα των δίσκων που σόκαραν, βεβήλωσαν, προκάλεσαν και φυσικά απαγορεύτηκαν.
Τα όρια μεταξύ τέχνης και προσβολής του κοινού αισθήματος είναι δυσδιάκριτα. Όπως και τα όρια μεταξύ καλογουστιάς και κακογουστιάς των παρακάτω δέκα διάσημων, για την αισθητική τους, εξώφυλλων ροκ άλμπουμ.
Appetite for Destruction - Guns n Roses (1987)
Το αυθεντικό εξώφυλλο, δημιουργία του γραφίστα και ζωγράφου Robert Williams, απαγορεύτηκε αφού έδειχνε ένα ρομπότ να έχει μόλις βιάσει μια πόρνη σε έναν δρόμο του Λος Άντζελες. Αν το έχετε αυθεντικό σε βινιλιο, πουλήστε το σε κάνα eBay για πάνω από 200 ευρώ.
The Origin of the Feces - Type O Negative (1992)
Τίτλος που κάνει λογοπαίγνιο με το Δαρβινικό "On the Origin of Species" και μια εικόνα που δεν διαφέρει και πολύ από τις αντίστοιχες της κοπρολαγνείας στο «Σαλό» του Παζολίνι. Ο εικονιζόμενος πισινός στο εξώφυλλο είναι του τραγουδιστή της μπάντας, Peter Steele.
Far Beyond Driven - Pantera (1994)
Επειδή η πρώτη επιλογή της τεξανής μπάντας προέβλεπε ένα (χμ...) τρυπάνι να εισβάλει σε εκείνο το σημείο του ανθρώπινου σώματος που ποτέ δεν το βλέπει ο ήλιος, οι υπεύθυνοι της δισκογραφικής αποφάσισαν να το αντικαταστήσουν με την εικόνα ενός τρυπανιού να τρυπάει ένα ανθρώπινο κρανίο. Εύστοχη επιλογή, ομολογουμένως!
Amorica - The Black Crowes (1994)
Η εικόνα που σκάρε τόσο πολύ την αμερικανική κοινή γνώμη το 1994 προέρχεται από μια φωτογράφηση του περιοδικού Hustler από το 1976, όταν μέσα στα εσώρουχα κρυβόταν ολόκληρη η Τίνα Ταρνερ με την αφάνα της. Πλέον, το εξώφυλλο φαντάζει αθώο σχετικά με αυτά που έχουν δει τα μάτια μας.
Holy Wood In the Shadow… - Marilyn Manson (2000)
Αυθεντικός τίτλος: Holy Wood In the Shadow of the Valley of Death, ήτοι το πρώτο άλμπουμ της κολεκτίβας του Manson, λίγο καιρό μετά το περιστατικό στο λύκειο του Columbine. Σταυροί, ο Ιησούς και λοιπά θρησκευτικά σύμβολα μπαίνουν στο μπλέντερ του αρχιερέα της σύγχρονης πρόκλησης.
Blind Faith - Blind Faith (1969)
Ένα γυμνό 11χρονο κορίτσι, κόρη του ντράμερ της μπάντας, Ginger Βaker, κρατάει ένα μοντέλο αεροπλάνο εν είδη φαλλικού συμβόλου. Η εικόνα σοκάρει την αμερικανική κοινωνία της εποχής. Τι δουλειά έχει ένα αθώο πλάσμα που κρατάει κάτι που εύκολα θα μπορούσε να θεωρηθεί μέχρι και δονητής; Αποσύρθηκε γρήγορα από τα δισκοπωλεία.
Virgin Killer - The Scorpions (1976)
Ένα 10χρονο κορίτσι ποζάρει με ερωτισμό σουπερμοντελ, χαρίζοντας αμέτρητα εγκεφαλικά στους υπεύθυνους της εταιρίας τους, RCA Records. Οι ιθύνοντες του μάρκετινγκ την αντικατέστησαν άμεσα με μια φωτογραφία της μπάντας.
Diamond Dogs - David Bowie (1974)
Εξώφυλλο δημιουργίας του βέλγου ζωγράφου Guy Peelleart, το οποίο απεικονίζει τον Μπάουι σαν μισό άνθρωπο και μισό σκύλο. Η εικόνα φρίκαρε το κοινό κι αποσύρθηκε κυρίως επειδή απεικόνιζε τα γεννητικά όργανα του σκύλου φόρα παρτίδα.
Country Life - Roxy Music (1974)
Τα δυο μοντέλα, οι Constanze Karoli κι Eveline Grunwald, φίλες του ίδιου του Ferry λέγεται πως ήταν τραβεστί. Ακόμη κι αν δεν ήταν όμως, τα στήθη τους, πραγματικά ή φτιαγμένα, ήταν αρκετά σοκαριστικά για την εποχή. Το εξώφυλλο καταχωνιάστηκε γρήγορα.
Yesterday and Today - The Beatles (1966)
Το εξώφυλλο που έμεινε στην ιστορία ως “Butcher Baby”, τα τέσσερα Σκαθάρια ανάμεσα σε σφάγια και ματωμένες κούκλες μωρών
Σημείωσε ρεκόρ χρόνου απόσυρσης: δεν πήρε στην Capitol Record παρά ελάχιστα 24ωρα να αντικαταστήσουν το προκλητικό εξώφυλλο με μια φωτογραφία της μπάντας.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου